Installing Radiator

edit 22-03-2008:Added a mesh behind the holes in the front apron.

It’s just chickenwire on it’s side, fixed with sealant

I also made a towing eyelet:

 

It’s made out of a piece of 6 mm thick iron. It’s almost at the same position as where the original towing eyelet was.


edit 09-04-2008:I placed the two horns in the front wheel wells. One on the left and on on the right:

The relay for the horns is in the radiator-housing:

From the relay the wires go to the left and right wheel well. I made a ground at one of the bolts of the tunnel cover plate.

I put some pieces of rubber around the strutbrace where the spare wheel touches it.

It’s just some cut-up pieces of big rubber hose held on by some tie-wraps.

2 Comments

  1. Hallo Gerrelt. Ik had een vraag waar loopt bij jou de kleine leiding van de radiator heen? Ben bezig met subaru ombouw. En nu heb ik een radiator van een golf met directe aansluiting naar het expansie vat. Maar deze voorin de auto plaatsen lijkt me geen goed idee. Groeten Arnold

    • Hoi Arnold,

      Bedoel je de de 8mm leiding die je onderin deze foto ziet?:
      http://images.gerrelt.nl/alfa/front_radiator/fans_done.jpg

      Het is de ontluchtingsslang. Die is normalerwijze afgedopt, en opgerold opgeborgen achter de radiator.
      Als ik het koelsysteem moet ontluchten, dan ontdop ik het (trek een 8 mm stop eruit), en plak het uiteinde met wat tape aan de openstaande voorklep.
      Zo wordt dat punt hoger dan het vloeistofreservoir wat ik achterin de auto heb zitten.
      Als ik dan achteraan het koelwater in het reservoir giet, dan kan het helemaal naar voren komen, en kan de lucht in de radiator ontsnappen via dat slangetje.
      Het koelwater zal er via dat slangetje nooit uitlopen, omdat het hoger is dan het reservoir.
      Als alles gevuld is, dan haal ik het slangetje los, en hou ik het even op radiator hoogte totdat er koelwater uitloopt, en dan stop ik de plug er weer in.
      Zo blijft er zo goed als geen lucht achter in het slangetje.

      In deze tekening is het slangetje aangeduid met “bleed line”:
      http://images.gerrelt.nl/alfa/front_radiator/sideview_cooling_system_drawing.jpg

      Op deze manier is er geen reservoir voorin de auto nodig, alleen achterin.

      Groeten,
      Gerrelt.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*